Monday, January 17, 2011

CANCER

CANCER : YANG HANGAT
Ciri Positif
Orang yang lahir pada tarikh antara 21 Jun hingga 20 Julai dikatakan bernaung di bawah zodiak CANCER, yang berlambang Ketam. Dengan yang demikian , Cancer sukakan rumah tangga , keluarga , kesihatan , makanan , ada rasa simpati, memberi perlindungan , agak sensitif , punya kesabaran , kejujuran , dan kepintaran.
Ciri Negatif
Walau bagaimanapun, ada kalanya anda bersikap keanak – anakan , berbolak – balik , berpuak – puak , tidak selamat , terlalu bertahan dan takut pada perpisahan .

Kualiti Astrologi
Anda termasuk dalam kategori kardinal, iaitu aktif. Dengan kualiti ini anda dianggap baik untuk memulakan setiap projek baru. Lambang-lambang yang termasuk dalam kategori kardinal selain anda ialah ARIES, CAPRICORN dan LIBRA.


CANCER : GELAGAT PERHUBUNGAN
Dalam pergaulan , orang Cancer adalah seorang yang setia. Dalam perhubungan yang membuahkan cinta pula , Cancer adalah zodiak yang sentiasa hangat dan setia pada pasangannya. Demi cinta, Cancer sanggup mengorbankan apa saja . Sehingga mudah menyulitkan keadaan sebab anda juga seorang yang kuat cemburudan mengongkong. Sifat anda yang mudah sensitif sukar difahami oleh pasangan anda. Contohnya , anda mudah menangis tanpa ada sebab yang tertentu.
Seseorang yang berperibadian yang matang adalah pasangan yang ideal buat Cancer. Di sini , TAURUS (21 April – 20 Mei) dan VIRGO (22 Ogos – 22 September) merupakan pendamping yang ideal bagi Cancer. Sebaliknya , hubungan anda dengan ARIES (21 Mac – 20 April) dan GEMINI (21 Mei – 20 Jun) adalah kurang sesuai .
Taurus yang tenang adalah pasangan yang dicari oleh Cancer . Bersama – sama Taurus, anda akan tenteram . Sikap Taurus yang matang dan berperibadian yang kuat menjadikan anda berasa terlindung ( selamat ). Virgo juga pasangan yang sesuai untuk Cancer . Namun demikian , Virgo cenderung menjadi dingin dan tidak romantis . Cancer perlu menunggu ungkapan cintanya ! Bersabarlah, kerana Virgo sememangnya lambat dalam soal cinta ini. Namun , Virgo juga seorang yang ‘ hangat ‘.
Seterusnya, Aries bukanlah pasangan yang tepat buat anda . Aries gemar berleter, padahal Cancer adalah seorang yang sangat sensitif. Kalau Aries suka berteman dan mudah berkumpul dengan teman – temannya ; Cancer pula adalah sebaliknya. Dengan Gemini yang mudah bosan dan berubah – ubah sifatnya , juga menjadikan hubungan Cancer dengan Gemini kurang sesuai . Cancer mudah kesal lantaran Gemini tidak memperlihatkan sifat tetap yang anda perlukan .

CANCER : PERHUBUNGAN SEKS
Sesiapa yang berlambang Cancer adalah seorang yang sensitif , lembut dan sangat penyayang. Sesuai dengan lambang ibu zodiak , Cancer mampu terikat kukuh pada pasangannya. Kelahiran Cancer agak emosi dan pada mereka ( Cancer ) , seks adalah pelepas kesepian yang paling mengasyikkan . Kalau anda sebagai pasangan perlu berhati – hati supaya tidak segera mengasingkan diri darinya selepas selesai hubungan seks. Orang yang berlambang Cancer sukakan kehangatan seks . Anda akan terasa terluka jika ditinggalkan kekasih ketika sedang ‘ berkhayalan ‘ , dan menuduh kekasih anda hanya inginkan tubuh anda sahaja. Kalau ada seseorang yang sedia membelai anda dengan cinta dan nafsu , pasti dia seseorang yang dilahirkan di bawah lambang Cancer.

CANCER : KERJAYA DAN KEWANGAN
Dari segi kerjaya , orang Cancer memang mengambil masa yang agak lama sebelum mampu memulakan bisnes (perniagaan) secara bersendirian . Dengan yang demikian , Cancer memang patuh pada ketuanya atau majikannya di tempat kerja. Pada Cancer , dalam dunia kerjaya anda mengharapkan ketuanya sebagai wira dalam pertahanan. Hanya sekiranya Cancer ditakdirkan menjadi ketua atau berjawatan kanan barulah anda bersedia menjadi ‘panglima perang'. Cancer gemar bekerja dengan anak – anak , sehingga anda menjadi pendidik atau guru yang dedikasi. Dari segi kewangan , Cancer kerap memperolehi harta menerusi perniagaan keluarga . Walau pun ianya bukan milik keluarga sendiri , tetapi anda akan berusaha menimbulkan suasana kekeluragaan di tempat kerja. Contoh sumber kewangan yang mudah diperolehi Cancer ialah dalam perniagaan yang berbentuk hotel, restoran , kelab malam atau urusan jual beli tanah . Untuk memantapkan pegangan kewangan , Cancer perlu memperbaiki diri , misalnya mengurangi rasa murung , dan meningkatkan kestabilan dan kemantapan .



CANCER : KELUARGA DAN RUMAH TANGGA
Dalam soal rumah tangga kejayaan Cancer lebih menyerlah . Persekitaran rumah dan keluarga yang diciptanya merupakan kerja seni yang diserlahkan . Cancer rapat dengan keluarga , sanak saudara , dan terutama ibunya. Cancer sayangkan keluarganya dan terikat erat hingga ke akhir hayatnya. Cancer sayangkan kanak – kanak dan sedia memberikan mereka keperluan . Sebagai ibu atau bapa , Cancer segera memaafkan kesalahan anak – anaknya atau saudara mara, sesuai dengan ungkapan “ Walau apa pun terjadi , anda atau dia adalah keluarga kita “ . Mempertahankan institusi kekeluargaan merupakan sebab utama mengapa Cancer terus hidup. Anda mempunyai banyak perkara untuk diajar kepada orang lain . Lantaran berorentasi keluarga , rumah tangga Cancer sentiasa bersih , tersusun dan menyenangkan. Anda menyukai perabot dan langsir ciptaan baru dan lama.


No comments:

Post a Comment