Monday, January 17, 2011

ARIES

ARIES : YANG PENUH DAYA TARIKAN
Ciri Positif
Orang yang lahir pada tarikh antara 21 Mac hingga 20 April dikatakan bernaung di bawah zodiak Aries, yang berlambang Biri-biri Jantan. Dengan yang demikian , anda seorang yang berani, yakin, inisiatif, mengutamakan tindakan , ada pertahanan diri, ada rasa merintis, ada daya juang, dan pencipta nasib.
Ciri Negatif
Walau bagaimanapun, ada kalanya anda ini terlalu pemikir , ada kekasaran, kesombongan diri, gemar menimbulkan permusuhan , agresif, hasil kerja tak sempurna, dan ada kelemahan.

Kualiti Astrologi Anda termasuk dalam kategori kardinal, iaitu aktif. Dengan kualiti ini anda dianggap baik untuk memulakan setiap projek baru. Lambang-lambang yang termasuk dalam kategori kardinal selain anda ialah CAPRICORN, CANCER dan LIBRA.


ARIES : GELAGAT PERHUBUNGAN
Aries punya daya pesona yang tinggi. Dalam pergaulan , anda kelihatan lincah, pintar, berkeperibadian kuat dan teman bual yang mengasyikan. TAURUS ( 21 April – 20 Mei ) , GEMINI ( 21 Mei – 20 Jun ) dan AQUARIUS ( 20 Januari – 18 Febuari ) adalah kekasih yang tepat bagi Aries. Sebaliknya, anda perlu berhati – hati apabila berkasih dengan CAPRICORN (21 Disember – 19 Januari) atau CANCER (21 Jun – 20 Julai).
Taurus yang matang adalah pendamping yang tepat bagi Aries . Dengan sikapnya yang tenang; Taurus yang berlambang Lembu Jantan , mampu menundukkan Biri – biri Jantan (Aries ) yang tidak mahu duduk diam. Gemini juga boleh menjadi kekasih yang ideal bagi Aries . Kebetulan Gemini dan Aries mempunyai banyak persamaan, iaitu aktif , cerdas dan bijak. Dengan kematangannya , Aries boleh mengendali kekurangan Gemini. Di samping Aquarius , Aries mampu mengecapi bahagia. Aries tidak mempersoalkan sifat kekasih yang romantik seperti Aquarius. Sebaliknya kecerdasan Aquarius menjadi daya tarikan yang kuat buat Aries.
Capricorn bukan pula pasangan yang ideal bagi Aries yang aktif dan terbuka. Sifat Capricorn yang konservatif dan tertutup boleh membosankan anda . Namun , Capricorn setia orangnya ! Sebaliknya , anda sukar berdamping dengan Cancer yang sensitif. Apabila anda tersalah cakap , Cancer mungkin murung berterusan. Walau bagaimana pun , Cancer jujur dan pelindung orangnya.

ARIES : PERHUBUNGAN SEKS
Sebagaimana SCORPIO ( 23 Oktober – 22 November ) , Aries adalah lambang paling seksi. Orang kelahiran Aries nampak sahaja dingin dari segi luaran , tetapi apabila mendapat kesempatan , mereka akan “mengodam" pasangannya (Aries ) habis – habisan sebelum dia (Aries ) sempat bersedia ! Lelaki dan perempuan Aries senantiasa memikirkan seks ! Namun mereka cukup penyayang dan mudah pula terluka . Kalau pandai menjaga hatinya pasti kelahiran Aries akan meminta selalu.

ARIES : KERJAYA DAN KEWANGAN
Kelahiran berlambang Aries ini sentiasa bercita – cita merintis kerjaya sendiri daripada hanya bekerja dengan majikan. Walau bagaimana pun , Aries jarang menyelesaikan projek hingga ke penghasilan yang memuaskan ! Namun , pada jangka pendek , tiada siapa yang mampu mengatasi daya rintis Aries. Lantaran itu , supaya berhasil ke puncak kerjaya , orang Aries perlu memperbaiki kualiti pengurusan dan pentadbiran pada jangka panjang. Pada umumnya , Aries mementingkan tindakan , dan pemantauan daripada mencari dan mengumpulkan wang semata – mata. Orang yang kelahiran Aries biasanya pekerja yang kuat dan rajin dan anda mampu memperolehi banyak wang kerana kekuatan tenaga dan pemikiran.


ARIES : KELUARGA DAN RUMAH TANGGA
Orang yang berlambang Aries adalah raja dalam rumah ( bos ) ! Lelaki Aries akan menyerahkan tugas hal – ehwal dalam rumah tangga kepada pihak perempuan ( isterinya ). Manakala perempuan Aries pula akan cenderung untuk memerintah ! Aries gemarkan keluarga yang besar dan memerlukan peranan setiap ahli keluarganya . Dalam hal ini, Aries adalah orang keluarga yang baik walaupun anda tidak semestinya suka terperap (terpenyap) di dalam rumah ! Aries sukakan kanak – kanak dan sebenarnya lembut dan mesra dengan pasangannya. Pada keseluruhannya , Aries suka pulang ke rumah setelah bekerja lama dan kuat di luar rumah.



3 comments: